Od 20. 12. máme vánoční celofiremní dovolenou. Znovu se na vás budeme těšit od 5. 1. 2026.
Děkujeme za vaši přízeň a přejeme všem našim zákazníkům krásné prožití vánočních svátků 🎁✨ a šťastný nový rok 2026 🍾🥂🎆
Používáme cookies, abychom Vám umožnili pohodlné prohlížení webu a díky analýze provozu webu neustále zlepšovali jeho funkce, výkon a použitelnost. Více informací
Pneuhustiče (hustilky pneumatik) jsou nezbytným vybavením pro udržování správného tlaku v pneumatikách automobilů, motocyklů, jízdních kol i dalších dopravních prostředků. Správný tlak v pneu zvyšuje bezpečnost jízdy, prodlužuje životnost pneumatik a snižuje spotřebu paliva. V této kategorii najdete různé typy pneuhustičů a příslušenství – od základních modelů pro domácí použití až po precizní profi hustilky pro autoservisy a nepřetržité provozy. Níže si vysvětlíme rozdíly mezi analogovými a digitálními pneuhustičkami, konstrukční odlišnosti (hadička, ventilky) a poradíme, jak vybrat vhodný typ podle účelu využití. Také zmíníme dostupné příslušenství, které může usnadnit huštění různých ventilů a předmětů. Jak správně vybrat pneuhustič se dočtete zde.
#ShowMore#
Analogové pneuhustiče využívají klasický mechanický manometr (budík) pro zobrazení tlaku. Typicky mají přehlednou dvojitou stupnici v jednotkách bar i psi, takže aktuální tlak přečtete přímo z ručičky na ciferníku. Výhodou analogových manometrů je jednoduchost – nepotřebují baterie a zpravidla jsou odolné a spolehlivé v širokém rozpětí teplot. Například základní model TG-09 má manometr o průměru 63 mm s pryžovým ochranným krytem a stupnicí v bar, kPa, psi i dalších jednotkách. Analogové hustilky dobře poslouží pro běžné kontroly tlaku v pneu, přičemž přesnost kvalitních typů dosahuje cca 1 % (třída přesnosti 1,0), což je pro běžné použití dostačující.
Digitální pneuhustiče zobrazují tlak na elektronickém displeji. Díky tomu umožňují velmi přesný odečet hodnoty – často s jemným rozlišením např. 0,05 bar. Moderní digitální modely navíc umí přepínat více jednotek tlaku (bar, PSI, kPa apod.) pro snazší použití v různých podmínkách. Příkladem je TG-03A, vybavený digitálním monochromatickým displejem, který je určen pro huštění pneumatik v řemeslnických dílnách a domácích aplikacích. Digitální pneuhustiče oceníte zejména tehdy, potřebujete-li rychle a pohodlně odečítat přesný tlak (např. u více vozidel nebo při nastavení specifického tlaku pro závodní účely). Nevýhodou může být nutnost napájení baterií (typicky lithiová baterie 3V je u těchto hustičů vyměnitelná) a o něco vyšší pořizovací cena. Pro běžné domácí použití nejsou digitální funkce nezbytné, ale v profesionálním provozu významně zrychlují a zpřesňují práci.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Většina pneuhustičů má ohebnou hadičku dlouhou zpravidla 30–50 cm, na jejímž konci je připojovací ventilek pro nasazení na ventilek pneumatiky. Hadička umožňuje pohodlnou manipulaci – snadno dosáhnete i na hůře přístupné ventilky kol automobilů nebo motocyklů. Například základní modely TG mají hadičku cca 340 mm, zatímco robustnější profi hustiče mívají delší hadice kolem 500 mm kvůli dosahu. U některých profesionálních modelů je hadice uchycena přes otočný kloub, který brání kroucení hadice při práci. Existují i speciální konstrukce bez samostatné hadičky, kde je hustič vybaven pevným dvojitým nástavcem – takový dvojitý konektor umožňuje rychlé huštění i měření zejména u dvojmontáží nákladních vozů (dvojitých pneumatik). Tyto přímé dvojité ventilky najdete např. u přenosných plničů pneumatik (viz níže) a usnadňují obsluhu u kamionů či autobusů.
Důležitou částí je koncovka (ventilek), kterou nasazujete na ventilek pneumatiky. Rozlišujeme několik typů:
Základní (přímý) ventilek – jednoduchá koncovka, kterou nasadíte přímo na auto-moto ventilek (Schrader) a přitlačíte. Bývá často pevnou součástí hadičky u levnějších hustičů (např. TG-01 má základní ventilek vhodný pro běžné motorové ventilky osobních aut, motocyklů a kol). Při huštění je třeba koncovku rukou přidržovat, případně zašroubovat, nemá zajišťovací mechanizmus.
Páčkový (rychloupínací) ventilek – koncovka s pákou, která se po nasazení na ventilek zacvakne (utáhne) páčkou. Výhoda je, že drží na ventilku sama a obsluha tak má volné ruce a jistotu těsného spojení. Lze ji dokoupit i samostatně jako příslušenství a nasadit na hadičku hustiče. Například páčkový ventilek TGV-P je určen jako doplněk k pneuhustičům řady TG, umožňující pohodlné huštění kol bez nutnosti držet koncovku. Tento typ ocení zejména profesionálové při častém huštění více pneumatik.
Oboustranný ventilek – speciální koncovka s dvojím nástavcem, obvykle jeden rovný a druhý zahnutý do úhlu. Umožňuje obsluhu ventilků z obou stran, což je ideální pro zdvojená kola nákladních aut nebo autobusů (snadno se dostanete k ventilku vnitřní i vnější pneumatiky). Oboustranné ventilky bývají často kombinovány s rukojetí pro lepší manipulaci. Např. profi hustič TG-63D je přímo navržen pro huštění zdvojených pneumatik nákladních vozů a je vybaven oboustranným ventilkem s prodloužením.

Samotné ovládání hustiče bývá u všech typů podobné – pistolová rukojeť s páčkou (spouští). Při stisku páčky proudí do pneumatiky vzduch z kompresoru, po uvolnění se proud zastaví. Pro upuštění přebytečného tlaku slouží buď malé tlačítko (obvykle na boku či vzadu přístroje), nebo u sofistikovanějších modelů stačí páčku stisknout jen částečně (do poloviny zdvihu) pro režim vypouštění. Díky tomu lze tlak velmi přesně doladit. K připojení hustiče k přívodu vzduchu slouží standardní rychlospojka (vsuvka) DN 7,2 u všech běžných modelů – snadno ho tedy nacvaknete na hadici od kompresoru.
Při výběru pneuhustiče je užitečné zohlednit, kdo a jak ho bude používat. Jiné nároky má občasné domácí huštění pneumatik a jiné zase rušný provoz pneuservisu či čerpací stanice v nepřetržitém provozu. Níže uvádíme typické skupiny uživatelů a doporučená řešení.
Domácí kutilové a běžní motoristé zpravidla ocení jednoduchý a cenově dostupný hustič, kterým zkontrolují a dohustí pneu osobního auta, motorky nebo jízdního kola. Ideální volbou jsou základní analogové pneuhustiče řady TG v základním provedení. Například model TG-09 (případně velmi podobný TG-01) plně dostačuje pro snadné plnění pneumatik automobilů, motocyklů a jízdních kol. Má lehké hliníkové tělo, přehledný manometr a ovládání páčkou s tlačítkem pro odpuštění. Tyto hustiče zvládnou tlak běžně do 8–10 bar, což pokrývá potřeby osobních vozů (obvykle kolem 2–3 bar) i většiny motocyklů a bicyklů. Pro domácí použití je výhodou, že jsou skladné, jednoduše se připojí k menšímu kompresoru a mají dostupné náhradní díly (hadičky, manometry, těsnění) pro případ opotřebení.

Pokud domácí uživatel požaduje pohodlnější odečet tlaku, může sáhnout po digitálním hustiči. Například model TG-03A již patří k cenově dostupným digitálním hustičům a je určen jak pro hobby použití, tak pro menší dílny. Digitální displej usnadňuje čtení hodnot i za horšího osvětlení a eliminuje odhadování polohy ručičky. Pro občasné huštění v garáži je to komfort, který však není nezbytný – analogový model práci odvede stejně dobře, jen vyžaduje pozornější odečet. Záleží tedy na preferenci; v každém případě i u domácího použití doporučujeme volit hustič s kovovým tělem a ochranným krytem manometru, aby vydržel dlouho bez újmy (většina nabízených modelů to splňuje).
Menší profesionální dílny, autoservisy nebo například autodopravci s vlastní garáží budou hustič používat častěji – denně či několikrát denně. Zde se vyplatí investovat do robustnějšího provedení, které snese častější manipulaci a vydrží v provozu mnoho let. Dobrou volbou mohou být analogové hustiče s větším manometrem (Ø80 mm), které mají lepší čitelnost a často i vyšší přesnost. Například TG-80 patří mezi profesionálnější analogové modely: má 80mm manometr s dvojitou stupnicí bar/psi a gumovým ochranným krytem. Větší budík oceníte v dílně na první pohled – mechanik hned vidí, jaký je tlak, i z většího úhlu nebo dálky. Pro dílny, kde se huštění provádí jen občas (např. v rámci servisní prohlídky vozidla), postačí analogový hustič; pokud však v garáži spravujete více vozidel a potřebujete rychlost, zvažte digitální model.

Pro intenzivnější dílenské využití se nabízí digitální hustiče střední třídy, které kombinují odolnost a moderní funkce. Již zmíněný TG-03A může dobře sloužit i v malé dílně – má závěsné oko pro zavěšení nad ponk nebo zvedákem a gumou chráněný displej. Dalším krokem výše by byl např. SB-3130, což je profesionální digitální hustič vhodný pro pneuservisy a autoservisy (viz další sekce). Pro menší provozovny nicméně často stačí analogový přístroj a důležitější je spíše typ koncovky – pokud huštíte i dodávky nebo nákladní vozidla, nezapomeňte na oboustranný ventilkový nástavec pro zdvojená kola či hadičku dostatečné délky. Výhodou nabídky v této kategorii je, že si můžete zvolit variantu hustiče přesně podle potřeb – například typ TG-80D je dodáván rovnou s oboustranným ventilkem pro univerzální použití u osobních i nákladních pneumatik.
V profesionálních pneuservisech a autoservisech, kde se huštění pneumatik provádí velmi často, jsou kladeny vysoké nároky na rychlost, přesnost a výdrž zařízení. Pro takové účely nabízíme precizní analogové i digitální pneuhustiče konstrukčně uzpůsobené každodennímu intenzivnímu používání. Tyto hustiče mívají robustní kovové tělo (např. z odlehčené hliníkové slitiny) odolné proti mechanickému poškození, kvalitní manometry s vysokou přesností a často také oficiální certifikace/kalibrace podle norem.
Analogové profi hustiče s kalibrací: Mezi špičku patří hustiče Euroair řady TGE, které jsou robustní a precizní, s kvalitními díly testovanými dle směrnic EEC. Jsou dostupné ve variantách s různými rozsahy měření (např. do 10 bar nebo do 25 bar) a s různými koncovkami – základní, páčkovou či oboustrannou (označení modelu písmeny B, P apod.). Tyto hustiče splňují přísnou normu EN 12645:2014 pro měření tlaku pneumatik, takže se na jejich údaj můžete spolehnout i v profesionální praxi. Pokud provozujete pneuservis, kde je třeba doložit přesnost měřidel, kalibrovaný analogový hustič je vhodným řešením. Díky promyšlenému páčkovému mechanismu (poloviční stisk pro upouštění, plný pro huštění) je práce s těmito přístroji rychlá a efektivní.

Digitální hustiče pro servisní provoz: Pro nejvyšší nároky jsou určeny digitální modely s vysokou přesností. Euroair TGD představuje digitální hustič s přesností ±0,08 bar a jemným rozlišením 0,05 bar, vhodný i pro průmyslové nasazení a speciální aplikace. Díky certifikaci německé zkušebny PTB a možnosti dodat kalibrované provedení se hodí i tam, kde je vyžadováno pravidelné ověřování měřidel. Digitální displej o průměru 80 mm má ochranný gumový kryt a zobrazuje tlak v několika jednotkách. Tyto hustiče jsou konstruovány jako nejvyšší kvalita pro každodenní profesionální používání – tomu odpovídá i vyšší hmotnost a robustnost (např. téměř 1 kg u TGD). Dalším příkladem je již zmíněný SB-3130, digitální hustič oblíbený v autoservisech: umožňuje měřit v jednotkách PSI, bar i kPa, a je určen přímo pro použití v pneuservisech, autoservisech či dopravních podnicích. Umožňuje rychle přepínat požadovaný tlakový režim a jeho odolná konstrukce snese i hrubší zacházení v dílně. Pro profesionální provoz doporučujeme volit modely s ergonomickou rukojetí, kvalitní hadicí (ideálně otočnou) a spolehlivým ventilkem – to vše námi nabízené profi modely splňují.

Speciální kategorii užití představují čerpací stanice, veřejné tlakové stanice nebo mobilní servisní jednotky, kde je potřeba hustič, který vydrží hrubé zacházení, je snadno přenosný a ideálně funguje i nezávisle na stálém připojení ke kompresoru. Pro tyto účely slouží přenosné plniče pneumatik, jako je zařízení TGA AirQuick. Jde o mobilní hustič kol uzpůsobený pro snadné přenášení jednou rukou a použitelný i pro laickou veřejnost – typicky ho můžete vidět na samoobslužných stanovištích huštění pneumatik na benzínkách. TGA plnič obsahuje vestavěnou tlakovou nádobu o objemu 6 litrů, takže dokáže fungovat po určitou dobu i bez hadice připojené ke kompresoru (pojme dost vzduchu pro dohuštění několika pneumatik). Má extra velký manometr Ø160 mm s nakloněním pro snadné čtení a odtok vody, takže stav tlaku je dobře viditelný i z větší dálky a v nepříznivém počasí. Samozřejmostí je dvojitý konektor pro huštění dvoumontáží nákladních aut a také zabudovaný automatický systém doplňování tlaku – po vrácení hustiče do držáku (zavěšení na plnicí ventil) dojde k automatickému dofouknutí zásobníku vzduchu. Tento přístroj splňuje přísné bezpečnostní požadavky (je schválen jako jednoduchá tlaková nádoba a manometr odpovídá směrnici 86/217/EEC o přesnosti). Pro nonstop provoz je to ideální řešení – obsluha je jednoduchá, zařízení je odolné a zvládne vysokou zátěž. Pokud provozujete čerpací stanici nebo servis, kde si zákazníci dofukují kola sami, přenosný plnič TGA vám poskytne spolehlivý a bezpečný prostředek. Lze jej dodat i ve variantě s kalibrovaným manometrem pro potřeby úředního ověřování.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Kromě samotných husticích přístrojů tato kategorie zahrnuje také veškeré příslušenství pro huštění pneumatik. Najdete u nás náhradní díly jako jsou náhradní manometry, hadičky různých délek a koncovek, a také redukce na speciální ventilky. Díky tomu si můžete svůj pneuhustič upravit pro různé použití nebo jednoduše vyměnit opotřebenou část místo nákupu nového přístroje.
Například pokud potřebujete huštit jízdní kolo s galuskovým (Presta) ventilkem či nafukovat sportovní míče nebo matrace, stačí pořídit vhodný nástavec. V nabídce máme sady ventilků obsahující nejčastější redukce – typicky balíček tří kusů zahrnující adaptér na jízdní kola, jehlový ventilek pro míče a široký plastový ventilek na matrace. Tyto redukce jednoduše nasadíte na výstup hustiče (základní autoventilek) a můžete nafouknout téměř cokoliv. Dále jsou k dispozici náhradní páčkové ventilky či oboustranné koncovky jako příslušenství – můžete jimi dovybavit svůj stávající hustič TG, pokud potřebujete rozšířit jeho použití (např. zmíněný páčkový ventilek TGV-P pro pohodlnější huštění nebo oboustranný nástavec TGV-D pro hustění dvojitých kol). Pro servisní využití dodáváme také náhradní manometry různých rozsahů – například 63 mm manometr 0–10 bar pro TG-09 nebo větší 80 mm manometr pro řadu Euroair. Pokud se vám tedy původní budík poškodí nebo potřebujete jiný rozsah stupnice, není nutné kupovat celý nový přístroj. Samozřejmostí jsou i náhradní hadičky s koncovkami v různých délkách (300 mm, 500 mm aj.) a závity G1/4" pro kompatibilitu – lze je využít pro opravu hustiče či vytvoření vlastní konfigurace (např. delší hadice s oboustranným ventilkem pro huštění kamionů apod.).
Shrnutí: V kategorii Pneuhustiče a příslušenství si vybere opravdu každý – od motorista-hobby uživatele, přes řemeslnou dílnu až po profesionální pneuservis či čerpací stanici. Rozdíly mezi dostupnými typy spočívají hlavně v způsobu zobrazení tlaku (analog vs. digitál), v konstrukci a použité koncovce hadice a v celkové robustnosti provedení. Pro domácí použití postačí jednoduché analogové hustiče (s možností doplnit je o adaptéry pro kola a míče), pro dílny doporučujeme odolnější modely s větším manometrem či rychloupínací koncovkou, pro profesionály pak vysoce přesné analogové nebo digitální přístroje s certifikací a výměnným příslušenstvím. Nejnáročnější nonstop provozy mohou využít speciální přenosné plniče s velkou zásobou vzduchu. Všechny tyto produkty naleznete na našem webu a u každého uvádíme detailní parametry pro snadné porovnání. Věříme, že vám tento přehled pomůže zvolit ten nejvhodnější pneuhustič právě pro vaše potřeby – ať už potřebujete dohustit pneu v garáži, nebo vybavit profesionální dílnu kvalitní technikou.
Hadička 300 mm dlouhá se základním ventilkem jako příslušenství k pneuhustiči na dohušťování kol TG-09. Připojení hadičky závitem G1/4".
Základní ventilek pro huštění pneumatik a kol jako příslušenství pro pneuhustiče TG-09 na dohušťování stlačeným vzduchem.
Pneuhustič slouží k snadnému plnění stlačeného vzduchu do pneumatik automobilů, motocyklů, jízdních kol apod. Náhradní díly a příslušenství pro pneuhustiče, ventilky, jehlové...
Pneuhustič s digitálním monochromatickým displejem. Oko pro možnost zavěšení nad pracovní plochu. Huštění pomocí páčky, odvětrání tlačítkem na boku pistole. Připojení přes...
Pneuhustič TG-63C – přesné huštění pneumatik až do 12 bar. Kovové tělo a manometr – odolné provedení pro dílnu i servis. Rychlospojka EURO – snadné připojení ke kompresoru.
Pneuhustič slouží k snadnému plnění stlačeného vzduchu do pneumatik automobilů, motocyklů, jízdních kol apod. Pneulight je vybaven kolem manometru dostatečnou vrstvou gumy pro...
Profesionální pneuhustič SB-3130 pro huštění pneumatik v pneuservisech, autoservisech, dopravních podnicích. Digitální displej zobrazuje tři různé jednotky tlaku, a to PSI, bar...
Profesionální pneuhustič s manometrem Ø80 mm nabízí pohodlný odečet tlaku díky přehledné dvojité stupnici bar/psi. Vybaven je zadním připojením, gumovým ochranným krytem a...
Základní pneuhustič TG01 k snadnému plnění stlačeného vzduchu do pneumatik automobilů, motocyklů, jízdních kol apod. Náhradní díly a příslušenství pro pneuhustiče, ventilky,...
Profesionální pneuhustič s manometrem Ø80 mm nabízí pohodlný odečet tlaku díky přehledné dvojité stupnici bar/psi. Vybaven je zadním připojením, gumovým ochranným krytem a...
Robustní pneuhustič určený pro huštění pneumatik osobních automobilů v profesionálním provedení např. pro pneuservisy. Manometr s průměrem 63 mm a s pryžovou ochranou, délka...
Hadička 500 mm dlouhá se základním ventilkem jako příslušenství k pneuhustiči na dohušťování kol TGE-TGD. Připojení hadičky závitem G1/4".
Robustní pneuhustič určený pro huštění pneumatik nákladních automobilů v profesionálním provedení např. pro pneuservisy, dílny dopravních podniků a spedičních firem. Manometr s...